Zlot Hufca z okazji Dnia Myśli Braterskiej
Zlot Hufca z okazji Dnia Myśli Braterskiej, Drzonowo 21-22.02.2015 rok.
Już po raz piętnasty spotykamy się na Zlocie z okazji Dnia Myśli Braterskiej. Jedenaście minionych edycji, miało miejsce w Drzonowie, dwie w Rymaniu i jedna w Kołobrzegu. Obecnym zlotem wracamy do…, od zawsze przyjaznej Szkoły i „drzonowskich klimatów”.
Życzymy wielu fajnych wrażeń.
Komenda Hufca ZHP z Kołobrzegu
Termin: 21-22 lutego 2015
Miejsce: Drzonowo
Wpisowe: Brak odpłatności. Zlot finansowany ze środków własnych hufca
Regulamin: do pobrania
ORGANIZATORZY:
Chorągiew Zachodniopomorska ZHP
Komenda Bałtyckiego Hufca Morskiego w Kołobrzegu ul. Słowińców 1,
tel. 94 352 21 14, 516 154 744.
GOSPODARZE:
141 Drużyna Harcerskiej Służby Granicznej „Rycerze Morza” z Drzonowa.
TERMIN:
21 – 22.02. 2015 roku
CHARAKTERYSTYKA:
Zlot ma charakter turystyczno – wypoczynkowy. Głównymi celami zlotu, są obchody urodzin założyciela skautingu: sir Roberta Baden – Powella oraz jego żony Olave Baden – Powell. Pragniemy uświadomić międzynarodowy charakter skautingu i obecność w tych strukturach ZHP. Stawiamy na integrację środowisk harcerskich kołobrzeskiego hufca, przez poznanie własnych tradycji i obrzędowości oraz wspólną zabawę.
MIEJSCE ZLOTU:
Zespół Szkół w Drzonowie – Szkoła Podstawowa
UCZESTNICY:
Gromady Zuchowe, Drużyny Harcerskie, Starszoharcerskie, Wielopoziomowe oraz Kręgi Bałtyckiego Hufca Morskiego ZHP z Kołobrzegu.
KADRA:
hm. Sławomir Góral – komendant Zlotu
pwd. Angelika Telej – kwatermistrzyni Zlotu
ODPŁATNOŚĆ:
Brak odpłatności. Zlot finansowany ze środków własnych hufca.
ZAPEWNIAMY:
– nocleg w warunkach turystycznych,
– jeden ciepły posiłek w sobotę,
– herbatę, cukier, wrzątek,
– plakietkę zlotową,
– zakupy programowe i koordynację w przygotowywanym przez drużyny programie.
PROGRAM ZLOTU:
Sobota 21.02.2015 roku
Godz. 08.00. – 09.00. – Zakwaterowanie.
Godz. 09.15. – 09.30. – Apel.
Godz.10.00. – 14.00. – Gra terenowa, przygotowana przez: 141 DHSG „RYCERZE MORZA” z Drzonowa.
Godz. 14.30. – 15.30. – Gorący posiłek w szkole.
Godz. 15.45. – 17.45. – Blok programowy nr 1 dla harcerzy, przygotowany przez:105 Wielopoziomową Drużynę Harcerską „BŁYSKAWICA” z Kołobrzegu (miejsce: sala gimnastyczna).
– Blok programowy nr 1 dla zuchów, przygotowany przez: 50 Gromadę Zuchową „Tupot Stu Stóp” z Dygowa (miejsce: duży korytarz).
Godz. 18.00. – 19.00. – Kolacja.
Godz. 19.00. – 19.30. – Przygotowanie do świeczkowiska obrzędowego.
Godz. 19.30. – 21.00. – Świeczkowisko obrzędowe.
Godz. 21.30. – 23.30. – Blok programowy nr 2 dla harcerzy, przygotowany przez: 112 Kołobrzeską Drużynę Starszoharcerską „KRYPTONIM” (miejsce: sala gimnastyczna)
Blok programowy nr 2 dla zuchów, przygotowany przez: 28 Kołobrzeską Gromadę Zuchową „Leśne Promyczki” (miejsce: duży korytarz).
Godz. 23.30. – 00.00. – Toaleta.
Godz. 00.00. – 06.00. – Cisza nocna.
W harcówce ewentualne śpiewanki dla chętnych.
Niedziela 22.02.2015 roku
Godz. 06.00. – Pobudka.
Godz. 06.00. – 06.30. – Toaleta.
Godz. 06.30. – 07.30. – Śniadanie.
Godz. 07.30. – 08.00. – Apel.
Godz. 08.00. – 08.30. – Sprzątanie miejsca zakwaterowania.
Godz. 08.30. – Opuszczenie miejsca zakwaterowania.
ZADANIA PRZEDRAJDOWE DLA DRUŻYNOWYCH I DRUŻYN:
1. Terminowo złożyć do zatwierdzenia dokumenty na zlot.
2. Zakupić dla drużyny, gromady produkty spożywcze na kolację i śniadanie.
3. Zorganizować dla drużyny, gromady bezpieczny przejazd do miejsca zlotu i powrót.
4. Przygotować i sprawdzić ekwipunek drużyny i każdego harcerza, zucha. tzn.: apteczka drużyny, odpowiedni ubiór, zmienne obuwie, koniecznie posiadanie przez wszystkich uczestników: śpiworów, karimat, menażek, sztućców i kubków (ww. organizatorzy nie zapewniają).
5. Każda drużyna, gromada zobowiązana jest, przed zlotem do przeprowadzenia zbiórek, i w ciekawy sposób przedstawienia postaci założyciela skautingu i idei Dnia Myśli Braterskiej.
Ponad to:
dla Gromad Zuchowych:
1. Przygotować strój rycerski dla każdego zucha.
2. Przygotować dwa miecze na gromadę.
3. Przygotować „koński ogon” z wytrzymałego materiału.
dla Drużyn
1. Wybrać jedną osobę, która będzie w jedyny i niepowtarzalny sposób reprezentowała drużynę, przygotować dla niej charakterystyczny strój, przebranie, barwy i inne rekwizyty charakteryzujące daną drużynę.
UWAGI KOŃCOWE:
1. Zgłoszenia uczestnictwa w zlocie, dostarczenie kart biwaku, musi się odbyć do środy 18 lutego do godziny 15.30.
2. Drużynowy (opiekun) w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i postępowanie swoich podopiecznych.
ZAPRASZAMY SERDECZNIE !!!